lørdag 23. juli 2011

Intervju med Hans Olav hjemme etter turen

Hva har vært det beste med å være på sykkeltur i Danmark?
Det har vært fint å jobbe sammen som en familie for å klare denne lange turen sammen.
Hvordan var det å sitte på sykkelen så mange dager?
Helt greit. Ble litt vondt i rompa på noen av strekkene, spesielt om det gikk litt sakte.
Hvordan gikk det å sove i telt så mange dager?
Veldig fint, skulle gjerne hatt ennå flere overnattinger ute.
Hva med tap av underlag?
Underlaget ofret jeg gjerne for at Kristin skulle få en ennå bedre tur. Ertattingsunderlaget (tykk Thermarest) var ikke akkurat dårlig det heller.
Hvilken overnattingsplass likte du best?
Det er nok de primitive med gapahuk som jeg likte best. Da er det den første ved Hals, som lå helt nede på stranden, eller den ved Kolding, som var rene slottet, jeg syntes var best.
Er det noe du gjerne skulle hatt med som du ikke hadde med?
Når det regnet som værst gikk tankene til lang sykkelbukse, og lange sykkelhansker samt en regntett jakke.
Var det noe du ikke fikk bruk for av det du hadde med?
Feltdusjen (Den tok liten plass og lå nederst i en sykkelbag hele turen)
Hva var det beste du opplevde på turen?
Det beste var når alt bare fungerte. God fart på syklene, barna var glade, og alle trivdes på sykelen.
Hvilke erfaringer tar du med deg til neste tur?
Litt kortere dagsetapper. Ellers syntes jeg det meste fungerte bra.
Hvor vil du sykle neste gang?
Vet ikke. Vi har begynt å spinne på noen nye ideer som Bornholm, Kiel til Hamburg (langs kanalen), ned Mosel dalen, Kreta.
Er det noe jeg har ikke spurt om som du vil fortelle om?
Du har ikke spurt om jeg hadde en fin tur, det hadde jeg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar